hacer un viaje

Nu är det en vecka kvar till avfärd och det känns fantastiskt bra. Men också overkligt eftersom vi pratat om denna resa så länge. Trots att jag har föreställt mig hur det kommer att vara, tror jag inte att resan kommer vara i närheten av mina förväntningar. Vi far bort från snöovädret i lilla landet lagom (där ormarna ligger i ide) till ett färgstarkt blommande land (där ormar kan kika fram överallt - när som helst).

Jag har börjat packa lite smått nu och har i tanken att packa med kläder som jag kan tvätta och sedan lämna kvar när vi åker hem. Det känns lite fel att komma, som Kurt sa, som en jultomte. Men jag får göra det på ett smidigt sätt för nog finns det alltid någonstans man kan lämna saker till bättre behövande.
Igår drack jag min sista dos Dukoral, på onsdag får jag Hepatit B sprutan och i veckan ska jag handla handsprit, resorb, myggnät och annat nyttigt.
Än fast jag inte har något skydd mig mot hajar och ormar känns det som att jag börjar bli redo för avfärd.

/Beatrice

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns inga hajjar :) och gällande ormarna: om du skyddar mig mot spindlarna lovar jag dyrt och heligt att du får hoppa upp på mina axlar om en orm skulle ringla förbi!

2010-02-21 @ 22:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0